«تعادل» و «تعامل» به جای «تعطیلی» و «پلمب»
- شناسه خبر: 7936
- تاریخ و زمان ارسال: 25 اردیبهشت 1403 ساعت 10:33
- منتشرکننده: بشارت آنلاین
مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی کیش در گفتگو با بشارت کیش بر ساماندهی و استانداردسازی اجرای موسیقی الکترونیک تاکید کرد:
«تعادل» و «تعامل»
به جای «تعطیلی» و «پلمب»
• حمید غفاری: مخالف هنجاری شکنی هستیم اما خواستار استفاده از موسیقی الکترونیک در چاچوب ضوابط در رستوران های کیش نیز هستیم
• افراد بر اساس سلیقه و ذائقه رستوران مورد نظر خود را انتخاب می کنند و همه فقط به دنبال غذا نیستند، مخصوصا جوان ها که خواسته های متفاوتی با نسل های قبل خود دارند. باید با توجه به هر ذائقه البته در چارچوب اصول و قوانین کشور رضایت مشتریان را جلب کنیم
• کارگروه هایی تشکیل شده و مشاوره هایی نیز صورت گرفته تا بهترین راه برای ساماندهی و استانداردسازی استفاده از موسیقی الکترونیک در رستوران ها با شیوه های نوین شکل بگیرد
مدیرعامل جامعه پذیرایی کیش با اشاره به اینکه پذیرش ناهنجاری منطقی و عقلانی نیست، گفت: ما از ابتدا هم بر ساماندهی تاکید کردیم و به دنبال استانداردسازی اجراهای موسیقی در رستوران ها هستیم.
حمید غفاری مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی در گفت وگوی اختصاصی با بشارت کیش با اشاره به اینکه «مخالف هنجاری شکنی هستیم اما خواستار استفاده از موسیقی الکترونیک در چاچوب ضوابط در رستوران های کیش نیز هستیم، اظهار کرد: آنچه به مخالفت مسئولان جامعه پذیرایی کیش با موسیقی الکترونیک در نشستی با مسئولان جزیره تعبیر شده مخالفت ما با برخی هنجارشکنی ها بوده والا بر اصل اجرای این نوع موسیقی در رستوران ها در چارچوب ضوابطی تاکید داریم. همواره بر ساماندهی و استانداردسازی اصرار داریم و با تشکیل کارگروه و مشاوره به دنبال راهکار حل این مشکل هستیم.
وی استانداردسازی در استفاده از نوع موسیقی، نور و صدا و افرادی فعال در این حوزه را ضروری برشمرد و تاکید کرد: استفاده از افراد موجه و سالم، نور کافی و جلوگیری از تاریک کردن فضا، استفاده از اصوات و ادوات مجاز و قانونی، ایجاد فضای دلنشین و آرامش بخش برای خانواده از مهمترین اصولی است که باید در رستوران ها رعایت شود.
غفاری با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته در خصوص ممنوعیت موسیقی الکترونیک در رستوران ها در نشست های عفاف و حجاب صحبت شده بود از سعه صدر مسئولان اماکن در بازدید از رستوران ها و مراکز پذیرایی تقدیر کرد و افزود: ما هم با هنجار شکنی ها موافق نیستیم اما پاک کردن صورت مسئله، راهکار نیست بلکه باید دنبال راهکار مناسب و ساماندهی باشیم.
وی با بیان اینکه نامه ممنوعیت موسیقی الکترونیک در تاریخ 13 اردیبهشت برای جامعه پذیرایی کیش ارسال شده بود اما با تاخیر چند روزه به رستوران ها ابلاغ کردیم، افزود: در این چند روز به دنبال راهکاری مناسب بودیم و در نهایت در تاریخ 16 اردیبهشت نامه را به مراکز پذیرایی ابلاغ کردیم تا بهره برداران هم از آن اطلاع پیدا کنند و مورد گلایه دوستان قرار نگیریم که چرا نامه را به آنها اطلاع رسانی نکرده و موجب پلمب رستوران آن ها شدیم.
وی با اشاره به تفاوت ذائقه افراد به ویژه نسل جوان با سایر اقشار جامعه گفت: افراد بر اساس سلیقه و ذائقه رستوران مورد نظر خود را انتخاب می کنند و همه فقط به دنبال غذا نیستند مخصوصا جوان ها که خواسته های متفاوتی با نسل های قبل خود دارند. باید با توجه به هر ذائقه البته در چارچوب اصول و قوانین کشور رضایت مشتریان را جلب کنیم به همین دلیل بر ساماندهی و استانداردسازی اجرای موسیقی در رستوران ها تاکید داریم.
مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی کیش با بیان اینکه زمانی دانشگاه های خارجی در کیش شعبه داشتند و بسیاری از خانواده ها که به دنبال تحصیل فرزندانشان در دانشگاه های خارجی بودند کیش را به خارج از کشور ترجیح می دادند، افزود: بسیاری از خانواده ها به دنبال بهترین ها برای فرزندانشان هستند ضمن اینکه علاقه دارند فرزندانشان در همین کشور و در سرزمین مادری خود به خواسته ها و آرزوهایشان دست پیدا کنند. برای همین کیش بهترین ظرفیت را برای ایجاد این بستر با رعایت تمامی اصول و قواعد و قوانین کشور دارد بدون اینکه هنجارشکنی و قانون گریزی اتفاق بیافتد و می توانیم این بسترها و فرصت ها را ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه کارگروه هایی تشکیل شده و مشاوره هایی نیز صورت گرفته تا بهترین راه برای ساماندهی و استانداردسازی استفاده از موسیقی الکترونیک در رستوران ها با شیوه های نوین شکل بگیرد، افزود: نمی خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و تلاش این است که با بکارگیری شیوه ها و فرمول های جدید و استاندارد، هم قانون رعایت شود و از هنجار شکنی جلوگیری کنیم و هم بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم.
غفاری با بیان اینکه در تصمیم گیری و تصمیم سازی های مسئولان برای جامعه مراکز پذیرایی کیش حضور یک نماینده از این جامعه ضروری است، تاکید کرد: می توانیم کمک حال مسئولان در تصمیم گیری و یافتن راهکار مناسب برای جلوگیری از هنجارشکنی های باشیم.
وی در رابطه با اینکه گفته شده است وجود موسیقی الکترونیک در برخی رستوران ها موجب شده تا گوی سبقت از دیگر رستوران ها ربوده شود، افزود: چنین چیزی نمی تواند قاطعانه مورد نظر باشد زیرا افراد با سلیقه های متفاوت رستوران خود را انتخاب می کنند و رستوران های با موزیک زنده مشتریان خاص خود را دارند و رستوران های دارای موسیقی الکترونیک نیز به همان اندازه مورد توجه مشتریان خود هستند و مشتریانی که تمایل بیشتر به صرف غذا در فضایی آرامتر دارند رستوران خاص خود را انتخاب می کنند.
مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی تصریح کرد: به هیچ عنوان هنجار شکنی وشرب خمر و موارد غیر اخلاقی و غیر قانونی دیگر را نه تنها تایید نمیکنیم بلکه صدرصد مخالف آن هستیم اما معتقدیم که این مشکلات با ساماندهی و استاندارد سازی به سادگی قابل رفع است و نیازی به ممنوعیت موسیقی الکترونیک وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: مردم به دنبال آرامش و آسایش هستند و برای ما هم این خواسته ارجحیت دارد به همین دلیل راهکار هر مشکلی تعطیلی و پلمب نیست. می توانیم با زمینه سازی صحیح بهترین موقعیت ها را ایجاد کنیم و امیدواریم که مسئولان به ما این فرصت و قدرت را بدهند که با یک برنامه کارشناسی شده این معضل را رفع کنیم.
مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی کیش از همکاری و همراهی همیشگی نیروی انتظامی و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش با این جامعه قدردانی و ابراز امیدواری کرد با تعامل بیشتر بتوانیم شاهد اجرای انواع موسیقی مورد پسند جامعه و سلایق مختلف در چارچوب ضوابط در رستوران های کیش باشیم.