جدا کردن حساب متجاوزان به خط لوله انتقال آب یزد از مردم
- شناسه خبر: 13791
- تاریخ و زمان ارسال: 17 فروردین 1404 ساعت 13:54
- منتشرکننده: بشارت آنلاین

* احمد آزاد مرد
از سال ۱۳۹۱ که برای اولینبار عده ای کوچک با تراکتور ولودر به خط لوله انتقال آب یک استان در استات دیگر حمله کردند بیش از یک دهه میگذرد.
گرچه گفته می شود این عده قلیل ازاهالی ورزنه ،شهری کوچک در حاشیه مرداب گاوخونی و درست در خط مرزی استان های یزد و اصفهان هستند که بلحاظ نامطلوب بودن وضعیت مرداب گاوخونی قریب ۵۴ مرتبه به بهانه حق ابه زایندهرود با انواع وسایل از قبیل تراکتور ولودر به خط لوله انتقال آب یزد در محدوده ورزنه حمله میبرند و از دکل های برق و قسمتی از لوله خط انتقال آب یزد راشکسته و چندمیلیون مترمکعب اپآب آشامیدنی مردم یزد را دربیابان رها میسازند و به تماشای هنرنمایی زشت خود می نشینند و پس از گرفتن باج یا قول و قرارهایی با برخی مسئولان زیربط که خرمای سعدی در جیب آنها شده، دوباره ناپدید و غیرقابل شناسایی می شوند! تا به امروز کسی از آن قول و توافقات در مورد این معضل خبری دلگرم کننده ندارد و اگر برای این ناهنجاری هاهم گزارشی یا دستگیری ازسوی نیروی انتظامی انجام شده که بر مبنی ان حکم قضایی صادر شده باشد اطلاعی در دست ذینفعان نیست .
درنتیجه بی آنکه آبی از آب تکان خورده باشد این گروه مخرب و هنجارشکن با ژست قهرمانانه به خانه و کاشانه خود تا روز و زمانی دیگر. برای تخریبی دیگر، بر می گردند!
این درحالیست که نقشه راه انتقال آب از سد تا یزد بگونه ای طراحی و اجرا شده که قسمتی از خط لوله انتقال آب از ورزنه و اژیه میگذرد و این افراد ساکن آنجا هستند و شکستن مکررخط لوله انتقال آب یزد و نداشتن مانع و باز دارنده بر سر راه عملی کردن نیات شوم خود با مطااب نادرستی که در ذهن آنها نهادینه شده، اجرای گاه و بیگاه این نقش را بر خود فرض میدانند،
بدین جهت باید حساب آنها را از مردم اصفهان جدا کرد و دوستی و همسایگی دیرینه را بهم نزد.
اما باید برای رفع این مشکل اساسی تدبیری اندیشید و کاری کرد کارستان.
۱-مقابله به مثل که آنهم در خور شان و در برنامه مردم مسلمان ایران زمین جائی ندارد.
۲-مقابله رودررو با مخربین در منطقه که چنین رودررویی مردمی نیز هرگز به صلاح کشور و در مرام اخلاقی ایزانی مسلمان نیست. بلحاظ خشم و نفرت مردم در منطقه آنهم درشرایط فعلی کشور و وجود راه های بهتر برای تنبیه وبازدارندگی وجود دارد که باید به آن راه روی آورد.
۳-ورود کانون وکلای دادگستری مرکز ووکلای دادگستری اصفهان و یزد به موضوع ناهنجاریهای افراد شرور و یافتن راههای طرح شکایت از خاطیان جهت تعقیب قانونی و مطالبه خسارت های وارده در ۵۴ مورد در دادگستری استان اصفهان بلحاظ وقوع جرم مشهود در ان حوزه قضایی
۴-نظر به تعرض و تخریب خط لوله انتقال آب یزد توسط متجاوزان بصورت سریالی در ۵۴ مورد با وجود استانداران یزد و اصفهان و مجمع نمایندگان مجلس و احتمال قریب به یقین ادامه درسالهای بعد، بهترین راه و گزینه برای بیمه شدن و مصونیت مسیر از آسیب رسانی مجدد، (مراجعه به قوه قضاییه) از طریق وکلای دادگستری با حمایت چهره های برجسته روحانیت اصفهانی و یزدی که طی سالها در جبهه و جنگ و قبل و بعد انقلاب در کنار هم بوده اند، راهکار اساسی می باشد. چنانچه هم اکنون نیز افرادی دارای مناسب عالی نظیر نماینده ولی فقیه در دو استان، اعضا هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان؛ شورای نگهبان و مدیریت حوزه علمیه سراسر کشور همگی همکاری خوبی در هر دو استان با یکدیگر دارند و همگی بعنوان سرمایه های بالقوه و ارزشمند جهت توصیه به قوه قضائیه درراستای پیگرد قانونی متجاوزان و پرداخت ضرر و زیان حاصل از شکستن لوله خط انتقال اب یزد و بیمه شدن مسیر برای همیشه ودر نهایت احقاق حق مردم یزد که آنان هم بخشی از مردم ایران هستند. بدیهی است حضور محستی اژه ای در راس قوه قضائیه که از مردم منطقه نیز شناخت کافی دارد می تواند مکمل این پازل برای تقویت همدلی و امنیت باشد








