نباید فضای مجازی جای کتابخوانی را بگیرد
- شناسه خبر: 7991
- تاریخ و زمان ارسال: 25 اردیبهشت 1403 ساعت 12:15
- منتشرکننده: بشارت آنلاین
رهبر انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب با تأکید بر ترویج کتابخوانی:
نباید فضای مجازی جای کتابخوانی را بگیرد
رهبر انقلاب با بیان اینکه نباید فضای مجازی جای کتابخوانی را بگیرد ، تصریح کرد ند : کتاب باید همواره د ر سبد خرید و د ر مجموعه اوقات مرد م جای خاص خود را د اشته باشد .
به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنهای پس از بازد ید از نمایشگاه کتاب د ر مصاحبهای، انگیزه خود از چنین بازد ید ی را د ر د رجه اول میل شخصی و علاقه به کتاب برشمرد ند و افزود ند : یکی د یگر از د لایل بازد ید از نمایشگاه کتاب، زمینهسازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی است. ایشان افزود ند : اعتقاد من این است که همه آحاد مرد م د ر طبقات مختلف سنی و علمی نیازمند به کتاب هستند و هیچ چیزی نمیتواند جای کتاب را بگیرد .نباید فضای مجازی جای کتابخوانی را بگیرد و کتاب باید همواره د ر سبد خرید و د ر مجموعه اوقات مرد م جای خاص خود را د اشته باشد .
حضرت آیت الله خامنهای تاکید کرد ند : مسئولان وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی باید به کسانی که د ر کار نشر و تولید کتاب فعال هستند کمک کنند . البته د ر این بخش کمکهایی میشود و این روند باید اد امه یابد اما کار مهم د یگر این است که فعالان فضای مجازی، ترویج کتاب و کتابخوانی را از جمله وظایف خود بد انند .فعالان فضای مجازی کتابهای خوبی را که د ر زمینههای مختلف علمی، اد بیات، تاریخ، هنر، مسائل د ینی و اعتقاد ی و د ر یک کلام «کتابهای مفید » را معرفی و ترویج کنند .
ایشان اضافه کرد ند : افزایش کارهای جد ید ، افزایش شمارگان کتابها و تجد ید چاپ مکرر برخی کتابها از خبرهای خوب نمایشگاه امسال است.د ستگاههایی همچون وزارت ارشاد ، سازمان تبلیغات و حوزه هنری باید د ر زمینه تولید کتاب مناسب برای نسل جوان و «وزارت آموزش و پرورش» و «وزارت علوم» نیز باید د ر زمینه ترویج کتابخوانی میان نوجوانان و جوانان بیش از پیش تلاش کنند تا هم زمینه کتابخوانی فراهم شود و هم کتاب خوب د ر اختیار آنان قرار گیرد .
ایشان یکی از نیازهای جد ی برای نسل جوان را تولید کتاب د ر زمینه شرح قضایا و حواد ث گوناگون د انستند و افزود ند : د ر زمینه قضایایی همچون مشروطیت، د فاع مقد س، «انقلاب اسلامی» و شخصیت برجسته و کمنظیری همچون امام(ره) یا کتاب مناسب وجود ند ارد و یا کتاب «خواند نی» بسیار کم است که باید د ر این موضوعات تولید کتاب مناسب برای نسل جوان انجام گیرد .