وزیر آموزش و پرورش: معماری نظام تعلیم و تربیت نیاز به بازبینی دارد
- شناسه خبر: 10821
- تاریخ و زمان ارسال: 1 مهر 1403 ساعت 14:34
- منتشرکننده: بشارت آنلاین
وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش میکنیم بازبینیهایی در معماری نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم.
یه گزارش وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در جمع دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان خطاب به آنها اظهار کرد: شما دوران سیاه و تاریک گذشته را ندیدید و ما نیز به خوبی نتوانستیم آن دوران را به شما نشان دهیم. نظام تعلیم و تربیت در چهل سال گذشته به رغم مشکلات به دستاوردهای زیادی رسیده و البته انتظارات ما بسیار بیشتر از این هاست.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان کسی که در تشکلهای دانش آموزی حضور داشته و حتی در زمان دانش آموزی به جبهههای جنگ رفته است؛ تشکلهای دانش آموزی بهترین مسیر برای رشد و تربیت دانش آموزان است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت حضور دانش آموزان در تشکلهای دانش آموزی، اظهار کرد: شعار ما این بوده است که هر دانش آموز یک تشکل، هر دانش آموز یک مهارت. معتقدیم حضور در تشکلها مهارتهای اجتماعی همچون جامعه پذیری و مسئولیت پذیری را در نوجوان رشد میدهد.
کاظمی با بیان اینکه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان تشکلی است که بدیلش وجود ندارد؛ گفت: تشکلهای دیگر دانش آموزی مأموریتهای معینی دارند. کانونهای هلال احمر، بسیج دانش آموزی یا حتی سازمان دانش آموزی مأموریت خاصی دارند اما آن تشکلی که همه مأموریتها را یک جا دارد و به دنبال انتقال همه ارزشهای فرهنگی، انسانی و اسلامی و مهارت آموزی در میان دانش آموزان بوده؛ اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صحبتهای دانش آموزان، گفت: مأموریت اصلی ما تحقق عدالت آموزشی است اما میدانید که تحقق عدالت کار آسانی نیست. برقراری عدالت در یک خانواده هم ظرافتهایی لازم دارد چه برسد به تحقق عدالت در کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران، اما مطمئن باشید که ما به دنبال تحقق عدالت آموزشی هستیم.
وی با اشاره به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی مؤثر و حائز اهمیت است. معلم مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت است و دانشگاه فرهنگیان جایی برای تربیت همین معلمان است.
کاظمی با اشاره به اینکه معلم باید همه شایستگیهای لازم را برای تربیت داشته باشد؛ تصریح کرد: در کنار تزکیه و اعتقاد مذهبی، کسب تواناییهای علمی و رفتاری برای معلم شدن لازم است. حضور در قرارگاههای ملی یعنی فعالیت در سطح بالای تشکل دانش آموزی تا ۲۵ امتیاز، برای پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت.