حل مشکلات بلوغ مدیریتی می خواهد نه شخصی
- شناسه خبر: 4156
- تاریخ و زمان ارسال: 9 دی 1402 ساعت 0:48
- منتشرکننده: مدیریت
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی گفت: کمبود معلم و فضای آموزشی، پستهای ترکیبی، مشکل مالی، مسائل کلان تعمیرات و تجهیزات و… در آموزش و پرورش از گذشته تاکنون بوده است.
وی افزود: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش در درون مجموعه حل میشوند و نباید دنبال راه حل از بیرون بگردیم، پیش فرض ما باید این باشد که منِ مدیر و رئیس باید خودم به دنبال حل همه این مشکلات باشم.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حل مشکلات آموزش و پرورش نیاز به یک بلوغ مدیریتی دارد نه بلوغ شخص مدیر بلکه بلوغ اجتماعی و سازمانی، آموزش و پرورش قوی ضامن آینده مطلوب است، معیارهای جاری ما بسیاری از مشکلات را حل نمیکند، مسائل را باید عمقی نگریست، از ظرفیت شوراها میتوان برای رفع مشکلات بهره برد و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با مولدسازی حل میشود.
صحرایی با بیان اینکه کیفیت آموزشی مهمترین چالش ماست، گفت: ما هم کار فرهنگی داریم و هم خدمت فرهنگی، اردو، کانون، کتاب، مربی، مشاوره همه اینها خدمات فرهنگی هستند نه کار اصیل فرهنگی.
وی تصریح کرد: رتبهبندی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی اجرا شد، معتقدیم اگر حال معلم خوب باشد حال آموزش و پرورش خوب میشود.
بر پایه این گزارش، نشست رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با اعضای شورای معاونان و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان در سالن شهید مهدوی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.🔴 منتشر شده در شماره 3260 روزنامه بشارت نو مورخ 1402/10/09