اولویت وزارت نفت مدیریت مصرف انرژی است
- شناسه خبر: 22409
- تاریخ و زمان ارسال: 7 تیر 1405 ساعت 11:33
- منتشرکننده: مدیریت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارتخانههای نفت و نیرو همه تلاش خود را برای مدیریت و بهینهسازی مصرف انرژی در کشور به کار گرفتهاند و برنامهریزیهایی را دراینباره در دستور کار دارند. موسی احمدی در گفتوگو با شانا، با بیان اینکه برای مدیریت و بهینهسازی مصرف انرژی باید فرهنگسازی انجام شود، گفت: صرفهجوییهای انجامشده در مصرف برق و سوخت، نشاندهنده نقش پررنگ مردم در مدیریت مصرف انرژی است. وی با تأکید بر اینکه صرفهجویی به معنای مصرفنکردن انرژی نیست، بلکه منظور مصرف صحیح و اصولی است، افزود: مسئولان باید در این خصوص با مردم صحبت کنند. برای نمونه، خاموشکردن حتی یک لامپ و استفادهنکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعتهای اوج میتواند کمکی قابل توجه به مدیریت مصرف انرژی باشد.رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه وزارتخانههای نفت و نیرو همه تلاش خود را برای مدیریت و بهینهسازی مصرف انرژی در کشور به کار گرفتهاند و برنامهریزیهایی را دراینباره در دستور کار دارند.احمدی تأکید کرد: هرچقدر هم تولید را افزایش دهیم، اگر مصرف بیرویه باشد، امکان برقراری توازن بین تولید و مصرف وجود نخواهد داشت.







