صنایع کشور قربانی اصلی ناترازی انرژی هستند
- شناسه خبر: 16806
- تاریخ و زمان ارسال: 16 شهریور 1404 ساعت 12:41
- منتشرکننده: مدیریت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که، قربانی ناترازی انرژی صنایع کشور است، گفت: اگر این بخشها حمایت نشوند تولید زمینگیر میشود.
سید شمس الدین حسینی در نشست شورای اقتصادی مازندران در تنکابن اظهار کرد: کمیتهای زیر نظر معاون اول رئیسجمهور برای ارزیابی خسارت صنایع تشکیل شده است اما هنوز بسیاری از واحدها چشمانتظار پرداخت غرامت هستند.
وی افزود: بیشترین خسارت ناشی از ناترازی انرژی متوجه صنایع برق و وابسته است اگر این بخشها حمایت نشوند تولید کشور زمینگیر میشود.
حسینی تصریح کرد: درقانون مالیاتها ظرفیتهایی برای جبران خسارت دیده شده، اما این ظرفیتها به موقع و عملیاتی در اختیار صنایع قرار میگیرد.
به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است، اما مطالبه اصلی صنایع این است چه زمانی غرامت به دستشان خواهد رسید.
نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سازمان برنامه و بودجه با همکاری دستگاههای اجرایی از جمله وزارت صمت مسئولیت تهیه گزارشهای دقیق را برعهده دارد و خوشبختانه روند ارزیابیها آغاز شده است.
وی ادامه داد: در قانون مالیاتها ظرفیت مناسبی پیشبینی شده تا بنگاههای خسارتدیده بتوانند بخشی از این زیانها را به عنوان هزینه منظور کنند و از این طریق فشار مالی بر صنایع کاهش یابد.
حسینی تصریح کرد: یکی از مهمترین حوزههای خسارت ناشی از ناترازی انرژی، بخش برق و صنایع وابسته است، مجلس و دولت مصمماند با استفاده از ابزارهای قانونی و مالی، خسارت این صنایع را جبران کنند. وی گفت: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفته و بهطور مستمر درحال پیگیری است تا حق صنایع کشور در شرایط سخت نادیده گرفته نشود.








