انگشنما شدن وشهرت وکسب لایک وفالور ولو با بدنامی!؟
- شناسه خبر: 16659
- تاریخ و زمان ارسال: 8 شهریور 1404 ساعت 17:33
- منتشرکننده: مدیریت

داستان برادر حاتم طایی (امیر شهره به سخاوت کرامت وادب) که خواست با آلودن زمزم چون برادر نام آور وشهره شود یا هرستراتوس که معبد آرتمیس در اِفِسوس به آتش کشید تا شهرت کسب کند واز آن روز اصطلاح «هرستراتیسم» به معنای «شهرتطلبی از راه ویرانگری» به کار برده شد.
با تأسف عرض کنم امروزه هرستراتوس سرسلسه واسوه قومی درایران شده که شناختهشدن از طریق فحاشی بدنامی آلوده کردن آبروی بزرگان وملوث کردن زمزم را بر «خوشنامی» از طریق اآفرینش خوبی ها
ترجیح می دهند یا قادر به خوب بودن نبوده توانایی آفرینش ندارندلذا به نیکان الهام بخش پرهوادار یا خدمتگزاران ونیکوکاران حسد می برند.
به تعبیر دیگر چون نتوانستند با ساختن چیزی مشهور شوند، با ویران کردن آن به دنبال نام ونان هستند چنانکه بودریار، جامعهشناس فرانسوی می گوید در عصر رسانه «ویرانگری» گاهی خبرسازتر از«آفرینش» است
افسوس این دو افسانه ؛ الگویی برای روشکار برخی از اشباح الرجال سیاسی وحتی بعضی روزنامه نگاران واخیرا بخشی از اقلیت غاصب فرصتها و مناصب اکثریت شده تا با فحاشی؛ ؛زشت گویی؛ ایراداتهام وزدن تهمت به مردان و زنان سیاسی اقتصادی حتی فرهنگی خوشنام ؛خدوم و پرهوادار هستیم
تا از طریق اعتراض و پاسخگویی طرف مقابل که وجاهت دارد نام خودرا برسرزبانها بیاندازد شوربختیم که مراجع قضایی و نظارتی که وظیفه حفظ شخصیت و کرامت افراد بخصوص ؛صاحبنامان ؛را دارند سکوت وبی عملی ازخودنشان داده تا ناخواسته مشوق خطاکاران زشتگوشده بعضاً پاسخگویان هتاکان تذکر گرفته اند !!
با تأسف رواج وعادی شدن دروغ تهمت وهتاکی وآلودن پاکی ها وزمزمها وآتش کشیدن معابد چنان زشتی خودرا از دست داده که این اخلاق ناپسند به قول عبید زاکانی درحال مبدل به اخلاق الاشراف یا عادی شدن وسرایت به فرودستان نظیر اینفلوئنسرها بعضی شبه هنرمندان هم شده تا باجلب توجه کثیف در پلتفرمها، لایک و فالوئر بیشتری جذب کرده بیشتر بر سر زبان بمانند.
یادآوری می کنم قضات وحاکمان شهر افسوس حکم کردند اسم آن زشتکار رانبرند تابه آرزویش ( شهرت ) نرسد
توصیه حقیر ابتدا به خود و کمدین وطنازان است که طنز با هدف آگاهی و بهسازی کجرویی ها با لودگی وهزل وبدهنی بمنظور تخریب تفاوت دارد بابزرگان می توان شوخی کردم اما توهین هرگز ؛ آزادی بیان حق مسلم ماست اما تخریب ؛ توهین وتهمت هرگز!!
همچنین خواهش که با بایکوت کردن خودنماهای زشتگو وزشتکار و زشت اندیش کمک کنید به آرزوی خودنرسند
حکیم توس خود فرمود:
بزرگش نخوانند اهل خرد
که نام بزرگان به زشتی برند








